monster dennis i skogen!

red ut på dennis idag, han har fått stå två dagar nu :(
I måndags hade jag utvecklingssamtal och var tvungen att göra läxa, och igår var jag sjuk.
Men idag var det dags, pigg som satan var han.
Köttade hela tiden och ville inte stanna, fick bli lite intervall träning nu när tävlingarna kommer och
för att han går på grönbete nu. Men han får ha munkorg för annars blir han värsta köttbullen på två timmar och jag lovar er, det ser inte hälsosamt ut..


Ska börja med att få in både galopp och klätterbacken en gång i veckan, och en gång i veckan ska han ridas dressyr. jag har tänkt mig det lite såhär, men det kan ju alltid ändras.
  • Måndag: klätter-rundan
  • Tisdag: någorlunda lagom runda
  • Onsdag: Dressyr på banan eller hos "grannen"
  • Torsdag: Hoppträning
  • Fredag: galoppbacken
  • Lördag: tävling om det ska vara annars en lagom runda med intervall
  • Söndag: Skritta om det varit tävling annars ut en mindre runda


Som ni ser så är det väldigt mycket skog och mindre jobb i paddock/banan vad man nu vill kalla det.
Jag känner personligen att hästarna ska få kunna komma ut och bli fria någon gång och inte bara jobbas inom fyra väggar eller staket. Hästarna blir tillslut trötta på det och det ger inte lika mycket kondition och muskler som en skogstur gör. Fast sen beror ju det på hur skogen ser ut också som man rider i, är det bara raka vägar utan några backar gör ju inte det så mycket. Men har man lite backar och sånt så kan det göra mycket.

Som här hemma hos oss har vi dunderbra ridvägar, massor av backar, varierande vägar, ibland ganska plant och sen en super backe, eller lite mittemellan, nja lagom sådär. Superbra verkligen och det är ju inte alla som har det så jag har tur :) Och dennis ääälskar skogen, han är helt galen där, han tycker faktiskt om det mer än att hoppa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0