hoppträning 10/5 - 12

haha ni vet det tipset jag la ut med Malin och Peder?
Det malin tipsade om gjorde vi på hoppträning, det var ganska epic.
Fast vi hade 3 cavalleti bommar först sen ett räcke med markbommar och sen 3 cavalleti bommar igen.
Jättebra övning, denver snubblade inte alls! Han svävade över dem, men jag tror det är dressyren jag lärt mig det på. För nu tar jag en halvhalt innan och efter hindret och gud vad bra han gjorde det :D!

Dock var han lite seg på avsaktningen till trav efter räcket men det blev bättre sen.
Vi tränade på omhoppningssvängar, askul!
Dennis följde mig så fint på ytter och jag tittade i god tid efter nästa. Asbra.
Han stannade bara två gånger in mot tre kombinationen men det var för att han hade hoppat det lågt och sen skulle mitten hindret vara ashögt helt plötsligt. Det var typ en studskombination så det var ju lite taajt.
Det var helt sjukt vad duktig han var, trodde han skulle vara seg och tjock eftersom han går lite smått på bete nu.
Men inte alls han var pigg och framme och Sara tyckte inte han var såå tjock, lite tjock men inte mycket :)

Han hoppade såå bra med bakbenen så det inte var sant, han börjar bli så himla fin och duktig.
Jag kan knappt tänka på hur det såg ut innan för 1,8 år sedan jag började hos sara :)
knasigt,
Nej nu får jag återgå till mitt arbete, får se om det blir att köra någonstans idag men jag tvivlar på det.
Det står nog regn överallt så det blir nog en skogsrunda tillsammans med mamma lilla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0