hopptävling i osby den förste maj tjugohundratolv.

Vi kom dit alldeles för tidigt typ 2 timmar förtidigt, de hade nästan startat första klassen när vi kom.
Hade väl varit 5-7 hästar som hoppat och många,många kvar..
Men det var ganska trevligt att titta när alla små ponnysar hoppade, men måste säga att b-ponnysar börjar bli
alltmer galna än vad de var när jag hade b-ponny och jag kan säga att det var inte så längesen.

Såklart hade jag tagit med allting till kameran förutom minneskortet, för det satt kvar i usb-saken.
great!
Så jag fick klara mig utan den, vilket var en plåga för det var såååå fint väder och jag hade värsta bra ljuset
och alla bilder hade blivit så fina men nejnej självklart inte. Jag glömmer alltid något, antingen minneskortet eller batteriet. Jag fattar inte hur jag gör ;D


Iaf, han kändes lite dåsig och seg när jag började värma upp honom, men det var ju inte så konstigt när han stått i transporten ungefär 2,5  ca. Men när jag började galoppera uppe vid framhoppningen blev han superpigg.
eller nja, pigg iallafall :)
Han bjöd fint, hoppade hindrena fint riktigt fint! så det behövdes inte mera framhoppning.

LC
Han travade på fint inne på banan och höll takten, fick värsta knaset och blev en arab för att tjejen innan satte fart på sin ponny. Haha på filmen ser han helt störd ut. Vi behöll takten i galoppen och han var framme och allting superbra! Vi rider felfritt och det hörs i högtalaren "och det blev en felfri ritt, du ligger på den andra plats i nuläget" jag skrek i huvudet "DENVER, VI MÅSTE RIDIT FORT VI VAR JÄTTESNABBA DENNIS VI ÄR TVÅA HERREGUD DENNIS KAN DU FATTA DET!!!!" hah knas. Men sen kom en kille och puttade ner mig till en tredje plats, vilket var helt suveränt att jag kom på ändå. Men det skillde 2 jädrans sekunder... så surt.
Men jag är superdupernöjd ändå :D Fick ett grimmskaft som hederspris, den som var på bilden :)
0+0 fel, 3e placering av 18.

LC+5
Han kändes jättefin och red inte fram honom lika mycket som innan. Tyvärr hände det en olycka precis innan jag skulle in, en tjej flög in i hindret med sin ponny så hon fick hästen rullandes över henne. riktigt otäckt!
så vi fick vänta lite och sen kom vi in på banan, en tjej från hemmaklubben var ekipaget före mig och sen jag.
Jag började trava fram honom och tänka på takten, hela tiden takten så han inte skulle kunna bli lång och seg.
Han travade på fint och höll takten, han hade ju stått lite så han var ju lite seg först.
Sen var det ju förstås aaaasvarmt! så han blev lite seg mot slutet. Han hoppade verkligen som en gud över hindrena och han hoppade hus - hindret som han iiiinte tyckte om! Helt suveränt! :D
sen på näst sista hindret innan omhoppningen rev han. Ett litet pet för han inte hoppade upp ordentligt men rundan var verkligen superfin och jag är jäääättenöjd med dagen :)
bästa dennis :)
4 fel, 10 placering av 20.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0