fårskinnspadd

det jag märkte idag och förra gången jag tävlade i dressyr är att ekipagen inte har någon padd.
De har liksom bara schabraket och jag har alltid undrat varför?
varför har de ingen padd? jag har alltid padd på dennis för att det ska skona hans rygg men det är typ knappt någon som har det. Jag har bara sett ett enda ekipag av alla mina dressyrtävlingar som haft.

Någon som vet varför? Är det för att man inte ska ha det, eller för att det blir snyggare?
Jag vet inte, om du själv inte rider med padd får du gärna skriva en kommentar eller maila in ditt svar.
För jag är riktigt nyfiken och vill veta varför :)

Måste bara ge creed till denna outfiten ovanför, gud vad snygg den var :D
Alla bilder är tagna från google, därav olika storlekar.

Kommentarer
Postat av: manda

ligger sadeln bra finns det ingen som helst anledning till att ha padd, padd är egentligen gjort för hoppning för att den ska dämpa trycket iryggen i LANDNINGEN efter hindret, rida utan padd eller med padd i markarbetet gör ingen som helst skillnad.

2012-05-06 @ 15:42:10
URL: http://ryyttarduon.blogg.se/
Postat av: Elin

Googlade på mitt namn och hittar denna bild, kul att man finns med på någons blogg! men jag hoppas verkligen du tar en till titt på vad som finns under sadeln igen: en gelépadd :) (den bruna ponnyn, mittenbilden)

2014-01-21 @ 18:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0