dressyrtävling 5 maj 2012

Denver gick jättefint idag! riktigt bra, är så nöjd över dagens prestation.
I början var jag spänd och var väldigt pessemistisk (stavning?) , tyckte inte det kändes bra och
var lite orolig så men sen när jag väl slappnade av så kändes det mycket bättre och han gick bättre.
Inne på banan blev jag lite nervös, men sen när pipet kom var det bara att köra och göra mitt bästa.

Han var jättefin runt hela programmet, gjorde några små missar med hörnpasseringar i vänster varv.
Men det är han svåra så det var inte så konstigt, kom sent ut i hörnan efter den längda traven men helt ok.
Så efter att jag hade ridit låg jag på en andra plats hitentills. Men när jag skrittade av honom på framridningen
såg jag ju två stycken ponnysar som var värsta eliterna. Den ena var så dö snygg att jag visste inte var jag skulle bli av, den var riktgit fin! Nätt och mjuk kropp, lite mellanstort huvud, hög nacke, hög i mankhöjd. Ah, en dröm häst typ.

Jag kom på en tredje placering fast utanför, riktigt nöjd! men det kändes inte bra efter jag red.
Jag började plötsligt flödas av värmeslag och jag drog av mig vantarna, försökte öppna kavajen, tog upp min hand och handen skakade som om den hade fått epelepsi eller något. Jag började få riktigt svårt att andas, jag fick verkligen svårt att andas och jag började gråta. haha, jag skrittade runt där med mamma gåendes bredvid och grät. Men mamma sa att det var nog all spänning och nervositet som försvann för jag mådde mycket bättre sen efter 5 min. Men haha det fula var att jag kunde inte sluta gråta och jag fick inte tag på någon luft. Sen började jag skratta för att det kändes så patetiskt och det gjorde allt svårare att andas :p

Men jag är grymt nöjd för den domaren som dömde idag har gett mig dåliga poäng innan och jag trodde vi skulle ha en annan för det stod det i propositionen. För nu fick jag mycketmycket bättre poäng en innan, så vi har gjort en stor förbättring hos denna domaren iaf, verkar det som. Innan har jag fått 55-57 % av henne idag fick jag 63,21 % så det är jag jääättenöjd med :))) bara fortsätta kämpa och träna så ska det nog gå ännu bättre, så jag tänker fortsätta med dressyren :) och välja bara en gren sen till storhäst.

http://allroundryttarrna.blogg.se riktigt bra prestation på dagens tävling! dock precis utanför placering men vad gör det, ponnyn var ju bäst enligt mig :)
Ingen vidare form men kolla steget !!! :o 
Haha typ samma ansiktsyttryck,
" :o en heeeestapolle :D! "
Nu när jag tittade igenom alla bilder om det blev för många, nja kanske lite (a)
men iaf det jag kom på var att jag har tagit bilder som är i samma varv hela tiden ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0