vila idag och samla krafter

dennis fick vila idag, men imorron ska vi ut och busa.
Det hade ju snöat idag, mmm slask (y)
Denver är lite nojig för vatten också så jag tänkte att han kunde få slippa bli kladdig idag :)
Nu är min ryttarlicens betald och snart dennis också, så om några dagar är jag redo för tdb.
Har redan kollat in några tävlingar som är nu men givetvis ligger de neråt malmö.
Precis på hållet vi inte ska.. men jaja, april börjar närma sig så snart är tävlingen här.

Har planerat in årets första tävling på hemmaplan den 14 april. Tänkte det kunde vara bra att börja på något bekant ställe först. Inte för att han precis bryr sig om vart han tävlar men ja, ni fattar vad jag menar?
Det fanns inga tävlar runt omkring innan april, sadface ;(


Denver är verkligen taggad och vi ska tävla våran andra eller tredje LB :)))
supertaggad, han är verkligen jättefin nu och hoppar riktigt med bakbenen och ryggen så det känns jätteskönt.
Dessutom är han superpigg och verkligen ligger på så han nästan blir alldeles jobbig att hålla emot.
Blir såklart en LC & LB klass, ska bli riktigt skönt att stadga sig i LB nu. Har längtat efter det jättelänge och nu känner jag verkligen att vi är redo.
Det tar ju liksom tid att lära känna varandra och trycka på rätt knappar innan allting fungerar.
Som Sara(min tränare) sa förra gången och även igår; om detta hade varit förra året så hade du ju absolut inte klarat av det här. Han hade blivit flak och lång och då hade det blivit det där kråkhoppet.


Och jag håller med helt och hållet!
Jag har utvecklats något enormt på detta året och jag kunde ju inte ens göra någonting när jag började hos sara.
Det blev ju bara fel hela tiden men hon spenderade 5-10 min med problemet och sen fanns det inte längre.
Så himla bra, jag kunde inte ens få honom att galoppera i en normal takt, jag visste inte vad galoppsteg var eller hur man räknade ut sådant. Jag visste nästan ingenting, låter helt knäppt men det var ju så och nu kan jag så mycket mer!
Jag förstår mig på denver och vet hur jag ska trycka till honom för att lyssna, gå fram för skänkeln, förhålla för att få rätt avstamp, driva samtidigt som jag förhåller. en massa saker.
Sen är det ju förstås tack vare dressyren också som han har fått igång bakbenen, de sladdrade ju lite överallt.
Går knappt att berätta för det är så sjukt mycket som förändrats och jag är jättestolt över oss!
och det måste jag komma ihåg hela tiden då vi kanske har svackor och ingenting går, för jag måste tro på oss.
Tror inte jag på oss kan vi inte ta oss någonstans, det lär liksom inte bli bättre.


haha ojdå det spårade ur lite, men jaja. Jag fick skriva av mig iallafall.. och det känns sköönt :D 
<font face="georgia" size="4">HURRA HURRA FÖR IDAG ÄR DET DIN FÖDELSEDAG !<br /> <br /> Idag fyller självaste Denver 15 år.<br /> Min gamla gubbe (L)</font><br /> <br /> <font face="georgia" size="6" color="#FF0000">Elskis dej &lt;3</font><font face="georgia" size="5">Jag älskar verkligen denna ponnyn ! ♥</font>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0