UNDERBART, UNDERBART!

riktigt härligt väder!
gud vad glad man blir :D Ett perfekt ridtursväder.
Blir en åktur mot banan senare vid 4 tiden, ska först hålla på i stallet och fixa. Ska köra in halmpelletsen och så.
Sen sticker jag in och byter om, eller så ska jag redan vara ombytt?


Denver har fått gå utan täcke, för annars svettas han ju som bara den!
Tänkte träna på delar från dressyrprogramet, som de när man ska sakta av till skritt i 3-5 steg, volterna, halten så att han står på alla fyra och inte vilar på ena benet, sen träna på att kunna sitta ner (luta sig lite längre bak, men inte för mycket), hålla händerna raka, armarna intill kroppen, stilla i handen, skänklarna längre fram vid påskjut etc.
Tror faktiskt att jag rider utan gummibandet idag, innan har jag ju haft det i början av ridpasset men ska se idag om det funkar utan att han strular. För väl på tävlingen får man inte använda några slags hjälpmedel.

Nu ska jag dra mig tillbaka ut till altanen och sola, så ses vi ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0