trimm innan tävling :D

idag ska vi köra till banan för att mjuka honom lite, ska inte rida mycket då han ska jobba hårt imorgon på tövlingen. ska bli så roligt men ändå inte, jag är alltid så himla nervös på just dressyrtävlingaar men det är för att jag har så höga krav och vill att det ska gå jättebra.
men jag ska ta det lugnt och så, fast det enda problemet är.....jag börjar först i min klass...
BAJS!

jag hatar att börja först, jag är en sådan människa som vill se folk först innan det är min tur men nejnej.
Alltid när jag tävlar där eller i dressyr ska det vara bland de första eller först åh är så trött på det.
men jaja, jag ska ändå inte tävla mot dem utan mot mig själv och tidigare resultat. 
För det är ju ändå det jag ska göra, förbättra resultaten och få högre procent.
Som högst har jag fått 64, ngt % och mitt mål är att få 66 eller högre.
Och så som han går nu, ihop och allting bör jag få det men man kan aldrig vara säker då hästar har olika dagar.
får bara hoppas på att dennis har en bra dag imorgon och är pigg och lydig.

Jag ska äntligen få tävla i hans nya pannband, har ju dock tränat en gång med det men det är iinte samma sak, för då är han inte speciellt fixad. Åh, jag älskar att förberedda inför tävling, klippa manen, svansen, pannluggen, rykta och framför allt mysa samtidigt. Denver är som mest kelen när man ska rykta honom, men oftast för att slippa ut och rida. Eller för att han är kelen, haha jag vet faktiskt inte.
Myser ni ofta med era hästar/ridskolehäst? :) visst är det mysigt.

Första pay&jumpen som han faktiskt var pigg på, han hade värsta superfarten i sista klassen :D
hoppade super med avstampen och allting, två felfria rundor blev det ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0