Longering - Denver 17/3

I fredags vilade denver då jag var riktigt sjuk!
På lördagen hade han också tänkt vila men mamma skulle longera Gaefa min unghäst.
Så vi höll på ett tag med henne, hon har ju bara blivit longerad en gång innan så jag tyckte hon var duktig.
Men ganska jobbig när hon bara töntade runt. Haha men gud vad snygg hon var när hon stegrade och bockade, slog med frambenen. Synd att jag inte tog med kameran iaf, för ni skulle ha sett vad snygg hon var :D

Så då tänkte jag att jaja men när vi ändå håller på och dennis måste röra på sig så kan jag ju longera honom.
Haha han är inte så rolig att hålla på med heller för han är så hiiimla känslig vart man står.
Och långpisken tycker han INTE om. Han gör allting för att springa iväg från den, sparka, slå med frambenen, försöka attackera den?
Haha ja, den ponnyn är konstig iaf.
Men gud vilket steg han har, han verkligen flyger, som om han studsar på moln!
Knasigt.
Kunde inte galoppera honom då det var fortfarande lite konstigt i marken och han halkade nästan någon gång. Men haha han galopperade ändå för att han var busig.



Så de dagar jag inte orkar eller hinner rida, så ska jag ta och longera honom.
Och nu denna veckan tänkte jag lägga in ett sånt pass fast då ska han gå med inspänningstyglar.
Så han vänjr sig att han ska gå i form hela tiden, då han är för lat för att göra det och käftar istället emot.

Men han börjar bli bättre och jag också, ju mer jag är stilla i min hand blir han mer stabil i formen.
Och det är bara att jobba på så kommer det, får bara hoppas att det ska gå super på tävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0