i´ll tell u a story..

hej hej !
idag var jag i skolan som vanligt....
när jag kom hem stax jag och mamma till ridhuset och red en sväng :)
helt sjukt vilken skillnad det är på henne nu när hon har stått nästan hela vintern ?
eller jallafall från mitten av januari när snön kom och fram tills nu..
hon går sjuuukt fint, helt annorlunda med huvudet och har ett annat steg!
skit bra !
hade hoppsadeln på henne idag när jag red...
trodde jag skulle hoppa något litet hinder men hon var jätte toppad så jag la ut bommar till henne så hon skulle börja samla sig över dem istället för att springa och inte lyssna alls,
jag la bommarna på mitten av långsidan och sen när jag hade kommit överdem så gjorte jag en liten volt på kortsidan och red på dem igen, gjorde även halter och lite sånt så det inte blev helt uttjatat för henne.
duktig häst och lyfte på hovarna ordentligt..

efter detta tog mamma och längde av ståndet och tog bort bommar så det blev två kvar..
samlade henne så hon fick ett galopp mellan bommarna, efter det längde jag lite så jag kunde galoppera över det med antingen 2 eller 1 galoppsprång mellan. :D

efter detta var hon trött och då joggade jag bara av henne på långa tyglar i galopp och trav.
trevligt träningspass och imorgon vet jag inte riktigt vad vi blir av kanske en skogs tur?



nu ska jag plugga lite och sen ska jag gå och ta in hästarna och sen gå och sova !
ha det bra alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0