färdig och nu ska jag SLAPPA!

nu är jag äntligen klar med allting, packat,ryktat,putsat,planerat,pass. ja allting är förberett för utom knopparna.
Flätorna och det gör jag imorgon för jag glömde dem och jag orkar verkligen inte gå ut igen.
Har haft sådan huvudvärk hela dagen, börjar bli en aning trött på den.

Dagens trimm blev i 25 min, började skritta honom ganska länge och mjukgjorde han.
Travade runt lite, fick med honom på yttersidan,böja sig för innerskänkeln osv.
Galoppen var desto mindre bra när jag red fram men sen blev det bättre.
Han blir ju så jävla stark i galoppen, han drar mig ut sadeln och jag spänner mig i armarna för att hålla mig kvar?
och så tappar jag honom för att jag får ont i axlarna och orkar inte hålla kvar stödet.

åh, det är så jäkla jobbigt när han väl håller på, för det är inte precis den lättaste typen han är ;)
han är ganska smäcker men ändå grov. Så han är lite mellanting kan man väl säga, tycker jag iaf.
Han känns så, så när det gäller storhäst senare, ENKEL TYP MEN INTE FÖR LITEN I STORLEK.
det sista jag gjorde var att rida programmet iaf, guuuuud vad grym han är :D !
helt sjukt, han är så nedrans fin när han väl går där han ska och är mellan hand och skänkel, super.

Sen cpade han några gånger men det var för att det red förbi några på andra sidan vägen som han såg och blev helt tossig så jag fick rida om några vägar. Och några får bakom några träd som var bakom oss såg han inte men var tvungen att hitta vart ljudet kom ifrån. Han är så töntig med alla ljud, måste veta exakt vart de är och vad som ljudet kom ifrån. Men det är ju deras försvarsinstinkt men ändå...

Det var helt sjukt som jag kunde få ihop honom och galoppen blev bättre även om han inte fick i super form som han ska göra. Men det blev liksom helt okej ändå. Taggar riktigt nu inför imorgon, men måste gå upp bajstidigt för att göra vid knopparna. För att bara en enkel sak som att fläta tar evigheter...
Så ni får ha en supertrevlig kväll och önska mig lycka till :))


Min underbart fina ponny !Bild från läger i somras, vi ska antagligen anordna ett läger igen denna sommaren :)
och denna gången SKA lisette få vara med och det ska inte lillan förstöra genom att tappa en sko igen ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0