Denver - dressyrträning 25/3

idag gick det inte lika bra, han var sur och betedde sig jätteknasigt.
I över en halvtimme höll han på och surade och steppade, hackade med huvudet, drog mig ur sadeln, ja en massa dumheter. Men mot slutet var han sååå fin, som om någonting bara vände helt plötsligt. Han hade ätit gräs igår så det kan ha varit det, för han bajsade jättemycket! och då menar jag inte 2-3 ggr, utan 5-6 ggr ca.
Inte ens gummibandet kunde stoppa honom från att köra upp huvudet, han bara höll på heela tiden.


Tyvärr hängde mamma inte riktigt med i svängarna mot slutet och glömde bort att fota, så hon tog när jag travade honom i lite lägre form för att sträcka ut halsen. Men han gick superfint ändå.
Haha ni kommer få bjudas på bilder när han surade, det var helt knas. För han har aldrig gjort så med mig innan, asså sura har han gjort men inte så länge. Men vi har ju tränat rätt hårt nu sen i onsdags så han är väl lite trött på allt dressyrmakande. Men imorgon ska han få vila och på torsdag är det hoppträning så då lär han vara pigg.


Det enda jag stör mig på, på bilden ovan är min fot! Varför är den uppe? Hälen ska vara nertryckt inte upptryckt..
Sen plus mina händer, gaaah jag blir så galen på det! TUMMARNA UPPÅT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0