dagens dressyrträning

träningen gick jättebra, dock hatar jag min vänstra hand.
jag ska vrida den mot manken hela tiden och jag vet inte varför jag gör det.
hans trav är så himla stor och det är assvårt att sitta ner men jag försöker. Antagligen för att jag trycker så mycket med vaderna att jag spänner mig uppåt eller något. Men det kommer väl, ju stadigare han blir desto lättare blir det för mig sen.
Så kort galopp har han inte haft innan och definitivt inte så samlad, grymt coolt :D
red med gummibandet ganska länge men kanske en 25-30 min hade jag inte det.
Han surade till lite ibland men sen så gick han jättefint!
traven sitter sjukt bra nu, bara till för mig att lära mig sitta ner i rätt tempo också.
Jag kan sitta ner om det inte skumpar så mycket, men då är det inte en tillräcklig arbetstrav..

Det kommer gå bra tillslut, vi får bara fortsätta kämpa.
jag måste lita på honom att han klarar av att bära sig själv för det är när jag vill hjälpa för mycket som han pendlar med huvudet. Jag gör det helt omedvetet ibland.
eftersom mamma är sjuk körde pappa mig, så han filmade.
Jag kanske kan fixa en film på tisdag för då har jag studiedag :)

Dennis outfit för idag, tänkte testa det här med lindor bak och skydd fram.
testade också hans nya pannband bara för att se om det satt bra på skallen även när man red.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0