ÅRETS FÖRSTA TÄVLING - DENVER 31/3

han var ganska fin på framridningen till att börja med, var i form direkt när jag kom upp i traven. Sen såklart ska han ju alltid cpa innan han slappnar av men sen var han jättefin.
Lite seg i skänkeln men det blev bättre senare när han fick lite spö.

På något konstigt vis så när jag väl red inne på banan var det jättekämpigt att hålla igång och jag blev jättetrött och orkade knappt hålla emot? jag menar hallå, vad hände? jag satt jättebra innan och kände ingenting och sen blev jag typ jättetrött och ville bara därifrån så att jag slapp rida och få ont. haha..
Men inne på banan var han seg men ändå framme, formen är ju en stor förbättring även om han blev lång ibland.
Men det var just skänkeln han inte lyssnade på, han var jätteseg på galoppskänkeln som gjorde att jag föll fram vilket jag inte ska. Och usch, inte vackert....

men när man tittar på filmen så ser det inte så farligt ut men just igångsättningarna var ritkigt sämst..
sen när jag kom ut tänkte jag testa trava honom på banan och då helt plötsligt "försvann" problemet och han lydde direkt. Och nje det är inte som jag blir nervös, det är nästan som om han retar mig och vet att nu kan jag inte sätta dit honom som jag brukar. För när jag red utan sporrar tog han ju galoppskänkeln direkt och var jätteduktig.
Usch,, jaja nu glömmer vi det och fortsätter och det är inte ens lönt att jag skriver vad för poäng och procent jag fick för det var inte bra kan jag säga. Det var princip samma som jag fick allra första gången jag tävlade i dressyr och då gick denver inte ens i form så man kan säga att det var ganska dåliga poäng. Men sen dömer många olika, för jag tycker ändå att på vissa ställen kunde jag fått bättre poäng för där gick han faktiskt bra.
Så man kan väl säga att jag är ganska nöjd ändå!


haha här ser han så glad ut :)) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0