ROLF - GÖRAN BENGTSSON ÄGER, BIG TIME !

igår tog Rolf- Göran Bengtsson jerringpriset och så här säger han om det :D

 

– Det känns helt fantastiskt just nu. Jag hade aldrig trott att det skulle gå ända vägen fram, jag är överväldigad och jätteglad, säger Rolf-Göran Bengtsson till Radiosporten.

Med 44,6 procent av rösterna, en totalt överlägsen seger, vinner 49-årige Rolf-Göran Bengtsson Radiosportens Jerringpris 2011.

Det är första gången som priset går till ridsporten och Bengtsson är även den äldste idrottaren som har vunnit priset.

 



Jag säger bara, fyfan vad gytt!!

äntligen vinner ridsporten någongång, det är alltid fotboll,handboll,ishockey alla de tråkiga sporterna. Men nu mohahha!

ja, okej jag är lite galen men C:



– Det här betyder att vi (ridsporten) är erkända inom de större sporterna och folket har accepterat att vi är med och är en sport på frammarsch, säger Bengtsson.

Rolf-Göran Bengtsson red felfritt i sista omgången i EM-finalen i Madrid, men han drabbades av tidsfel.

Tre ryttare återstod, men alla inklusive ledaren Gerco Schröder rev bort sig. Allt avgjordes vid det sista hindret som tysken inte lyckades ta sig över.

– Han river, HAN RIVER, HAN RIVER JU, skrek Radiosportens referent Christian Olsson.

Guldet därmed till Rolf-Göran Bengtsson med sammanlagt 6,77 fel.

20120116 Prins Carl Philip delar ut Jerringpriset till Rolf-Göran Bengtsson.

20120116 Rolf-Göran Bengtsson med Radiosportens Jerringpris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0