presentation av Josefine

hallåhallå!
Som ni har märkt är att vi har skaffat ny blogg,typ.
Så då får vi väl göra nya presentationer för er nya läsare :)


Ja,jag heter Josefine Lindh och är född 1996 vilket blir 16 år i år.
Jag bor någon mil utanför kristianstad jag går sista året på grundskolan och tänker söka till Önnestad inriktning hästhållning. Hästar är inte mitt enda intresse, jag älskar att fotografera!
När jag inte rider umgås jag med mina underbara vänner eller fotar.
Jag äger en D-ponny som heter Denver men kallas för prinsen,dennis,nenne.
Han är en valack född 1996, alltså lika gammal som mej. ( skiljer 16 dagar på oss :p)
Vi tävlar i både dressyr och hoppning men hoppning tycker vi är roligast.
Till början av tävlinssäsongen ska vi mjukstarta med lite lägre klasser och sen kan vi börja hoppa LC&LB regelbundet eller hur man ska säga det.
Vi har tävlat upp till högst LB(100cm) men tränar upp till 1.10.

Denver är en supermysig ponny med massa underbara egenskaper, tyvärr väldigt känslig för foderbyten och för starkt gräs. Han älskar att hoppa och särskilt när han kommer ut i det fria så blir han som en helt galen häst!
Om man rider ut själv vill han gärna vara vaken för saker och om det hörs något i en buske måste han hoppa för det eller om han ser en människa i en stark färg på jackan måste han stanna till och resa upp sig osv.
Men ponnyn är underbar ändå (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0