presentation av Amanda!

Eftersom vi har en ny blogg så tänkte vi alla tre persentera oss igen så vvåran läsare vet vilka vi är
och lite sådant. :)

Jag heter Amanda Johansson, jag är född 1995 så jag fyller 17 nu i juni..
Jag bor lite utanför Kristisnatad som ligger i skåne, Jag gick Hotell och Turism pogramet men hoppade så nu ska jag söka in till gymnasiet nu i februari igen, blir nog hästhållning på önnestad gymnasium.

På min fritid så håller jag på med hästar, tränar och tävlar!
men jag går också andra saker som att shoppa och umgås med vänner.

 

Jag har en liten stor häst som heter Pieter Pan, men kallas oftast pieter, panen eller pepe :)
han är född 2001 och är 1.55cm imk, han är ganska smäcker och inte någon grod häst därav ser jag lite lång ut på honom..
pieter är hoppgalen och älskar att hoppa, helst på ridbanan men även i skogen, duktig i dressyren men vi har dock en bit kvar, köpte honom sommaren 2011 så han är ganska ny.
men vi har tränat upp till 1.30 och startat 1.10 på tävling, pieter är en väldigt speciell häst med mycket motor och är väldigt känslig och ser spöken lite överallt, dock så ogillar han ridhus och blir alltid väldigt stressad när vi ska hoppa i ridhus och då går det inte arbeta igenom honom..
men vi kämpar på och satsar istället på utomhus tävlingar och tränar på att rida i ridhus.






och har också en D-ponny/liten stor häst vi har inte slutmätt honom)
som heter Pommeroy, men kallas för Pommes,pomme eller momme.
han är född 2004 mellan 1.48 till 1.52cm imk, pommes är grövre i typen och bär upp ryttare bra!
han är ganska "grön" i sin utbildning och rids som en unghäst.
vi har tränar ett x-antal gånger för tränare men jobbar mest på att bara ridas i skogen och lite på ridbanan, dock rider inte jag honom just nu för det ska min mamma göra..
Pommeroy älskar att löshoppa, och är super duktig på det.
vi har tävlar några CR upp till 80cm och alla har varit felfria!







/ Amanda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0