"min" förra ponny corona

Johanna (nuvarande ägare) bad mig skriva ett inlägg om när jag hade Corona (Ronna) så här kommer det.

En fin D-ponny vid namn Corona, men kallades för Ronna, Ronnet eller prinsessan, hon är född 1994, import Danmark och var ca 1.45 imh, hon hade bara ett öga sen några år tillbaka pga en olycka.

En kompis till mig skulle sälja henne och sen hittade jag henne på annons och mamma ringde, hon bodde dock i dalarna så vi åkte aldrig och provred utan fick henne på foder för ev. senare köp och fick åka transport ner till oss i skåne.
onsdagen den 24 mars 2010 flyttade hon in i vårt lilla stall, red henne efter någon dag så hon fick bo in sig lite  först, dock var de första ridpasset lungt och det bestor mest av skritt, trav och lite galopp för att kunna känna efter lite.
veckan efter  tog jag med henne på hoppträning för min grymma tränare som gillade henne starkt och gav mig en massa tips på hur jag kunde rida henne eftersom hon behövde massa extra stöd i hoppningen då hon såg mindre med bara ett öga, men vi tränade, tränade och tränade..


och det var så alla böjade, efter ett tag (ca 2 veckor) började hon testa mig lite för mke, hon började stegra när hon inte fick som hon ville eller om hon var på allmänt dåligt humör och inte hade lust att göra något.
men började träna för hopptränare varje vecka vilket gick toppen, började så tävla lite i hoppning och det gick också gick hyfsat bra, första rundan var hon alltid tittig och kunde då stanna ganska ofta men andra rundan gick hon alltid felfritt då hon redan sätt alla hinder.
efter några månader så tröttnade jag lite på henne då honn fortfarande testade mig lite och vi hade inte hittat varandra och våran sista tävling inte gick något vidare...och hon var svår i dressyren och de var mycket jobb kvar innan man kunde starta någon klubb dressyr..
så ägaren tog hem henne igen och hennes kompis köpte henne (nuvarande ägare), den 14 juni 2010 åkte hon upp till sin nya familj!









Kommentarer
Postat av: johanna

Kan säga att Ronna är den svåraste ponnyn ja har ridit, och hon är assvår att förstå sig på. Men det går bättre och bättre ju mer man håller på, NH älskar hon( eller ah, nh och nh.. men ja) Hon är helt underbar nu och ja vet att ja har fått en vän för livet! <3

2012-01-15 @ 17:02:06
URL: http://ttypjohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0