Godmorgon Sverige !

förlåt för att jag inte har uppdaterat på några timmar, men har inte haft tillfälle att sitta vid en data.
Jag var i ridhuset igår, så skönt!

Jag började att värma upp honom mycket i skritten och forma honom hit och lite dit. Gjorde mycket serpentiner och volter för att han skulle mjukna lätt. Sen travade jag runt och han var redan hur fin som helst!
Så skönt att han har mjuknat så mycket under dessa 2 månaderna, väldigt skönt för mej för då slipper jag jobba så mycket :)
Jag galopperade fram honom lite och sen kom vi till jobbet.

Tanken var att jag skulle träna på att öka och minska. Gick überbra! verkligen SKITBRA!
Synd att mamma inte hade filmkameran för jävlar ni skulle ha sett honom, och känt på den jäkla traven :D
Han lyder så fint för skänklen nu att jag blir rörd, så himla skönt att poletten liksom har trillat ner nu.
Fortsätter vi bara vårt arbete så kommer vi klara oss galant!
Först gick det lite si och så med sitsen i ökningen då ponnyn har ett JÄVLA stort steg!
men sen blev det mycket bättre.
Så jag ökade från M till E, samlade upp honom tills jag kom till K då ökade jag därifrån till B och gjorde så 2 gånger i varje varv. Sen tog jag en längre sträcka och samlade och fortsatte så ett tag.

Sedan skulle jag jobba honom i galoppen, vilket också gick hur super som helst. Jag jobbade honom först på mitt volten, ökade volten, minskade volten, ökade på kortsidan, samlade på långsidan i båda varven.
Sen arbetade jag honom likadant i ökningen som jag gjorde i traven.
Han är så himla fin min älskling, gud vad jag längtar tills tävlingarna drar igång för då jävlar ska det tävlas och siktas högt i klasserna, iaf i dressyr :)

Han gjorde typ såna hära steg fast lite mer energiskt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0