Gårdagens träning

eftersom att ridhuset vi brukar köra till var upptaget hela helgen för islandshäst träning så stack vi till östra göinges ridhus (min klubb) så jag tränade dressyr med bullen där.
Jag hade tänkt att träna på öppna/sluta och lite skänkelvikningar men jag kände att det orkade jag inte. Jag var inte på världens bästa humör igår precis. Eller jo, efter ridningen.

Jag tränade istället lydnadsövningar såsom stanna/trava/lyssna direkt för skänkeln. Det gick jättefint, pappa följde med och filmade. Så att så fort jag får sitta vid datan igen så ska jag redigera och lägga upp filmen, detlåter väl bra? Ja, det gör det.
Han löd jättefint för skänkeln och så för att inte ha tränat ordentligt på 2 månader, bara lite lätt ridning i skogen liksom. Formen på honom var helt okej för samma anledning ovanför.
Mamma och pappa sa till mej igår att om jag fixar skolan fint nu så skulle de ta bort mitt straff så att jag skulle få kunna träna och sitta vid datan igen nu när februari ska börja. jag kämpar redan nu men mera ska det bli!
Jag längtar så in i bombens mycket efter att få träna så att jag kan planera in tävlingarna som börjar nu i mars.

Blir att dennis får vila idag, vet inte hur jag ska göra dethär med snön nu. Ska jag riskera att han ska halka eller ska jag vänta på att höra mammas åsikt? jag tror jag väljer sista alternativet.
För fastän om jag skulle tagit på honom broddarna, så stavas det va? eller? så hade han halkat ändå den snubbelhästen. Han vet inte alltid vart han har sina fossingar.
Jaja, vi får se imon då.
Ni får ha det bäst så länge, blir nog inte något inlägg förens senare för min del.
Nu ska jag käääääka :D
nyblogg ! http://justaboutPZD.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har du gjort för o få straff?

2012-01-23 @ 15:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0