Dennis

Godmorgon! Idag ska dennis få vila. Igår red jag ut en liten runda i skogen. Denver tyckte allting var jätteläskigt ! När vi var på väg hem så var det en hund som sprang rakt mot honom och hoppar jätteglatt. Men denver blir jätte rädd och slänger sig iväg.
Stackars dennis, det måste vara jobbigt att vara rädd hela tiden, för allting...
i lördags var jag i ridhuset och red lite markarbete. Tränade på bommar och halvhalter och sen strulade han lite så mamma fick ta honom lite men då helt plötsligt funkade det.

Jag är för snäll mot honom jag måste vara mer bestämd. Det har blivit bättre men jag är inte tillräcklig ibland. Efter det så slappnade jag mer av och var inte lika spänd då gick han über fint med mej och allting bara stämde. Till och med i kortkort galopp hade han den perfekta nacken jag letat efter.
Jag har väntat ut honom och nu har vi kommit på det :) men nu måste jag gå till min lektion, vi ses senare idag. Då kommer jag bjuda på lite bilder, det hinner jag innan mamma kommer hem.
/Josse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0