gårdagens hoppträning!

ville först bara säga, shit vad ni är underbara! Hela 40 unika besökare och 59 sidvisningar! det kanske inte lter mycket, men det är mycket för oss :D grymt jobbat!

Hoppträningen var helt suverän!
Vi började att trava och galoppera över bommar. I traven skulle vi ha 2 travsteg,1steg och 2 steg igen över. Vi jobbade hästarna så i båda varven och denver kändes fin. Lite seg till en början men det var ju inte så konstigt. Det var ju typ bajs kallt igår. sen i galoppen skulle vi bara få dem att trampa av rätt, tog några varv för oss att komma in i det i höger varv annars i vänster var han helt super! hoppade av där han skulle och bar sig fint över.


Sen började vi hoppa på ett vitt plank på en volt, jättefin var han! haha jag kan inte sluta säga det.
Men han hoppade av jättefint och lyssna jättebra! Han var helt galen, behövde knappt trycka till honom han hade bjudningen där själv och det är något som kändes helt underbart!! I vanliga fall brukar jag få hjälpa till en del men eftersom det var ett ganska bra tag sedan så var han ju på hugget och det älskar jag när han är så.
Vi hoppade planket i båda varven och sedan hoppade vi lite hinder hit och det. Blev mycket böjda vägar. och det var en jättesnäv sväng till muren från kort sidan och in mot mittlinjen. Han hoppade det! han brukar vara helt galet rädd för sådana men nejnej det gick :D


Sedan la vi ihop en bana, jag fick börja eftersom vi inte hade hoppat ju så vi hoppade bara en låg bana. Superfin var han, asså han var helt galen och bara låg på, men det är så han ska vara. Han lyssnade jättefint för förhållningen och han drev på själv :p
Svårt att förklara men från att ha en häst som är lite småseg-mittimellan till supersnabb och lydig. Men jag kan säga att det är all dressyr vi har gjort i vinter. Träning ger färdighet!
Det var en asrolig träning och jag är superglad går inte beskriva hur glad jag är, för jag hade verkligen hoppats att allting skulle gå bra men haft förväntningar att det skulle gå dåligt men så gjorde det inte det.


Synd att mamma inte kunde filmat för då hade ni kunnat se vad duktig han var, han kunde svänga som bara den som jag absolut aldrig skulle tro att han kunde göra. Och en riktigt omhoppningssväng gjorde han andra rundan på banan som låg runt kanske 95-1m kanske? sjukt fina avstamp och allting, sjukt bra!
Nu tycker ni väl att jag är gnabbig så jag ska avsluta detta inlägg genom att säga ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0