dressyrträning

gårdagens dressyrträning gick väl helt ok.
Han var lite dum, eller nej rättså dum! höll på hela tiden och ville inte alls, men imellanåt gick han som en gud.
Så fint som han gick har jag aldrig fått honom till och han har inte heller kunnat samla ihop sig på ett sådant sätt!
Galoppen kändes som om vi svävade när han väl fick till den och var ihop samlad, formen var helt magisk!
Men sen var det ju inte alltid det höll i sig, men stunden då det höll var helt fantastisk.


Jag red med gummibandet ett tag, sedan testade vi att ta av det och då skulle han ju självklart testa mig.
Han körde upp huvudet högt och hackade, tog tag i bettet och surade till riktigt.
Men han gav med sig ibland och ibland blev han helt bajs.
Jobbigast var ju att då spände jag mig och blev arg, jag fick mer kritik och det funkade inte.
Jag blev frustrerad, försökte lugna mig. Gick ett tag sen började han igen.
Men han var riktigt duktig när han väl gjorde som han skulle.

Idag vet jag inte hur vi gör, jag ska iallafall pröva hans nya pannband.
Han ska skos imon iaf, så det blir lite knepigt. Han har ju stått i 2 dagar i helgen, reds igår.
Innan hoppträning blir det bara isåfall att han ridits 2 ggr, så jag vet inte.
Jag skulle hinna ut, men jag har för mycket att göra.
Kanske mamma kan skjutsa mig till ridhuset?
Jaja vi får se.
uppdatering på göteborg bilderna kommer om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0