årets första dressyrträning

gick faktiskt riktigt bra, lite sisådär imellanåt men jag menar vi har ju inte tränat på länge och då kan man ju inte förvänta sig för mycket.
Vi tränade bara lite lätt eftersom det var ett tag sedan.
Jobbade mycket lösgöring, mycket volter, byta varv, skänkelvikning längst långsidan, öka,minska etc.
han var riktigt jobbig i vänster eftersom det är vårt svåra varv men det gick. Han stretade emot ganska mycket men mot slutet blev det mycket bättre.
Och jag måste jobba på att inte fastna i handen utan ta och ge. Ta tag lite och sen slappna av så att han själv slappnar av och inte följer mig och blir spänd.

Jag satt mycket bättre så det var ju ett plus, men jag måste bli bättre i balansen när vi ökar för hahaha jag nästan trillar av hela tiden. jag spänner till benen när jag skumpar för mycket och då drar jag upp överkroppen och blir helt knasigt spänd. Men det kommer, blir han själv stadigare i traven så blir ju jag bättre.
Tränade med gummiband så det var lite enklare idag, men oftast så släppte han och då bar han sig.
Målet för iår inom dressyr är att debutera LA:1, jag vet att vi klarar det för han har ju steget och allt men han måste bli stadigare i formen och inte pendla så mycket. För att inte pendla så mycket måste han ha bjudning och lyssna på skänkeln. Han gör det ganska fint nu men bättre kan det bli + han var nog lite trött idag. Så det blir säkert bättre nästa gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0