Tack snällaste josefin !

Hej hej!
Japp som josse skrev innan så stack jag till banan för att rida igenom Lillan ordentligt,
Bytte bett och nosgrimma på henne och det känndes som det passade oss!
Hon var väldigt ofokuserad i början och fortsatte att vara en liten apa genom hela passet ... Men tillslut fick jag henne till att gå ordentligt i fotm och hon gich rätt med huvud, nacke och rygg hon trampade under sig jättefint också! Och jävlar vilken skillnad det är på henne när hon fattar att hon ska jobba!!
Åååh älskar känslan när man slitit som ett djur och sen bara släpper det och hästen gåf helt perfekt och man bara sitter och ler!

Jag tränade mycket volter, halter och ryggningar med henne idag!
Ifall man har svårt för att få ihop hästen ska man lägga sig på en volt, göra halt, rygga 5-6 steg och direkt fram i trav, super bra för dem och man vinner mycket på att göra det, slipper kämpa suuuuuper mkt för att få ihop dem, hästen samlar sig sjäöv i denna övningen, så det rekomenderar jag att ni provar !!
Funkar jättebra för lillan jallafall, se bara till så ni inte ryggar dem varje gång utan växlar med att bara göra en halt också, annars kan de börja dumma sig när man ska göra halter senare i ridpasset..

Ja det var detta jag tjatade med lillan idag, nu ska jag sova för jag är ööööööverdrivet trött!

Ha det bra !!
/Lisette !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0