skogen med en väldigt pigg ponnybus!

Det blev inget ridet på banan, så idag fick dennis ut på en liten runda i skogen,
hahaha han köttade verkligen allt som kom i hans väg!
Han höll nästan på att springa över en liten hund i skogen.
Han stack iväg med mig och jag fick verkligen inte stopp på honom så han bara sprang.
När vi kom förbi ett krök ser jag en människa med en hund och jag försöker stoppa
dennis men han bara fortsätter springa så där svush galopperar jag förbi människan och
inte förens efter några meter till så stannar han...

haha det roligaste med hela rundan var att människan låter hunden gå där fint.
Men det är inte förens han förstår att jag kommer inte få stopp på hästen som han
springer fram till hunden och tar upp den i famnen och ger mej en irriterad/orolig blick.
hahaha, så fult!
Sen på vägen hem, gud vilken trav! älskar hans steg, det dumma är bara att den inte alltid vill visa sig.
Vi ska köpa ett gummibett till dennis för det lär nog göra gott i munnen på honom.

Han hade en tand som växt klart, alltså helt klart så bettet tryckte nog till där ibland
så för att lätta på trycket så ska vi testa ett gummibett.
För det är typ något att tanden växer som vanligt, och sen är den som en spruta.
Tanden laddas med "tanddelar" och "matar" ut delarna i tanden så att den växer.
Men till slut tar ju laddningen i sprutan slut och då slutar även tanden att växa.
Det var ovanligt för den åldern som dennis är i, vet. sa att detta förekom oftast hos äldre hästar.
Ganska dumt exempel men det var det bästa jag kunde typ ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0