Nytt bett till dennis pojken

När denver blev vaccinerad kollade hon tänderna på honom också ju.
Jah, och då rekommenderade hon att vi skulle köpa ett gummibett
åt honom så att det skulle bli mjukare i munnen.
Så det var mamma och köpte idag inne på stablestore,
jag prövade det nu när jag var ute och red i skogen.
Det funkade ganska bra, men kunde inte riktigt känna efter eftersom
han var aspigg och stack med mig...igen.

Han är såå mycket mjukare i munnen och det är skönt att lite
"skoning" på tänderna hjälpte så mycket.
Får se hur det blir att ha tränset när jag hopptränar, tror inte
det blir någon jättestor skillnad från innan men det är väldigt
bra att han inte tyckte det var konstigt och tuggade på det.
Mamma sa att om han tycker om detta så ska vi köpa ett rakt
bett också sådant böjbart. Så om man drar i tygeln så böjs tränset
och inte bara dras upp i munnen på hästen och förstör mungipan.

Imorgon ska jag på något möte med skolan så jag vet inte om jag
hinner rida honom, men det tror jag. Det blir ju inte mörkt förens vid
typ halv 8, så det ska nog gå tror jag. Men det skulle regna också
så vi får väl helt enkelt vänta och se om vi får tur.
Jaja, nu ska jag gå och sova, heeeejedå!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0