Last träning - Gaefa 21/4

I början var hon lite dum och förstod nog inte riktigt, vi har ju inte gjort det på några månader så
då är det ju klart att hon inte kommer ihåg.
Men sen förstod hon tillslut och gick in jättefint och lugnt. I början så sprang hon in och visste inte var
hon skulle göra av huvudet, men när jag kom med spannen lugnade hon sig lite men var fortfarande uppspelt.
Vi gjorde det några gånger och det gick jättefint och lugnt de två sista gångerna.

Jag glömde nog skriva det innan för jag kom inte på så mycket att säga.
Men idag när vi red så avslutade jag ridpasset med galoppombyte, riktigt bra säger jag!
Han bytte rent två gånger, en gång i vart varv, SUPERBRA!
Han har inte förstått riktigt från höger till vänster men han tog det kanon idag.
Riktigt stolt måste jag säga! ♥
Nu ska vi bara träna på det lite mer regelbundet igen, har inte behövt träna på det på ett tag.

Vi ska träna henne imorgon också och testa se om det går att stänga alla dörrar.
Vi har ju front utlastning så den luckan fick ju vara öppen för att släppa in lite ljuse.
Vi öppnade upp bakdelen också så vi ska se imorgon om vi kan ha det normalt.
Det blir ju trängre då men så kommer det ju vara hela tiden innan, så idag fick hon det väldigt brett
och ljust för att lätta allting. Men det kommer så småningom, man kan ju inte begära för mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0