härlig dag!

hej hej!
idag så börjadejag dagen med att käka frukost och sen gick jag ut i solen enstund, efter att ha degat nästan hela dagen så körde jag och mamma till ridhuset med Mille och Lillan :)
idag tränade vi lite kondition/uttålighet, cavalletti och att få henne att gå rätt i form,
när jag tränade konditionen så galopperade vi rund i fält sits, ett varv runt på spåret, en stor vorlt och ett varv på spåret, en stund tills hon fick upp flåset, körde samma sak i båda varven, gick bra och jag tror hon tyckte det var roligt :)
efter det, körde vi lång cavalletti, ungefär 5-7 bommar, gick bra men behöver öva på att hålla takten genom hela och även en bit innan cavallettin,
tillsist red jag genom henne ordentligt, volter och ryggningar, igångsättningar,
hon gick ganska bra i formen men jag märkte att hon blev trött och slutade då när hon gick bra och jag var nöjd.
efter passet skrittade vi ut i skogen en sväng :)
sen körde vi hem och pysslade om dem lite, ska snart ut och ge dem kvällsmat :)
Imorgon blir det en skogsrunda :) sen sticker jag till Josefin! hon ska tävla på tisdag i Osby :) Lycka till! kommer nog att gå superbra :) ska ta en massa fina bilder på henne också :)
nu ska jag bara chilla :D
ha det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0