dressyrträning 22/4

Idag red jag Greta, Sonjas ägares mammas häst. Ni vet den hästen jag hopptränade i torsdags.
Hennes häst red jag idag, den var helt galet pigg,stressad och tittig.
Vilket resulterade till en jobbig lektion, hon var rädd och sprang med mig. Var för uppstressad för
att slappna av och tog sin energi i försök att rycka ur mig i sadeln.
Det funkade några gånger på mig men mot slutet var hon lugnare och jag kunde faktiskt rida henne.

Denver idag kan jag inte ens beskriva hur jävla otroligt duktig han var!!!
Bästa dressyrlektionen hitentills och i regn dessutom. Jah, ni skulle ha sett honom, vilken nacke!
Han var verkligen som en prins idag, värsta eliten! Jag skojjar inte, han var huuuur fin som helst!
Synd bara att man inte kunde filmat/tagit kort på det, för det skulle vara guld värd.
Han var inte alls stark eller försökte dra upp huvudet, så tandlkäkaren har gjort en bra jobb!
En verklig förbättring, han är mer bekväm i munnen och avslappnad.

Aauh, det är superduper bra! Jag kan inte beskriva hur bra lektionen gick för jag är för
uppspelt :D
Han gjorde superbra skänkelvikning också, helt klockren så bra har han aldrig gjort innan!
Och jag lovar er, han var verkligen sämst på skänkelvikning. Käftade emot som tusan så
vi har gjort ett riktigt bra jobb sen i somras!
GO DENNIS !

(tillägg) Dessutom red jag hela dressyrpasset utan sporrar! Än en gång visar denver hur mycket han utvecklats :)

Nu är bilderna uoppe :D KOMMENTERA :D !! http://justrevned.blogg.se/ Gud det var inte längesedan jag red en dressyrtävling i den där sadeln. Jag hade inga förväntningar alls och vi kommer på en tredje plats ♥
Riktigt bra, och han gick inte ens halvt så bra i form som han gör nu och det bevisar ju bara vilket stort jobb vi har fått gå igenom. Detta är nog från våren/sommaren förra året, in mot maj någonting tror jag.
Åh, jag älskar denna ponnyn, men tyvärr kommer det inte bli ett föralltid, och jag kommer troligen inte rida färdigt mina ponnyår som tänkt. Men vi får se vad världen bjuder på, det kanske blir en hel saga trots allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0