dressyrpass på banan

Igår blev det att köra till banan med pållarna, gick dunderbra!
Denver var på G, pigg och arbetsvillig!
Tränade på övergångar särskilt galoppen, för han har börjat cpa och inte ta den längre.
Ganska störigt för han har alltid tagit den med ett pang men nejnej inte längre :)
Formen var jättefin! börjar sätta sig i galoppen och jag börjar kunna verkligen sitta ner i sadeln
och inte hänga med och dras ifrån sadeln. Vilket jag väldigt lätt gör (a)

Tränade på galoppombyten också, hahaha det blev han jättepigg på så han gjorde det rätt någon gång
men sen tappade jag nog honom in i bytet så han hängde inte med bakbenen och då blir det korsgalopp.
För så fort jag tog bak skänklen så bara sköt han av och var påväg någonstans i full fart.
Pappa var med och filmade så hahah han fick när denver bockar som värsta kossan och jag nästan flyger av.
Det syns inte att jag gör det men det kändes som om jag höll i tyglarna bara och var lååångt upp i luften :D


Kan se sen om det går att lägga in någonting, riktigt galen blev han.
Så till slut gick det knappt att göra någonting utan att han skulle springa och sparka med benen.
Lille knas dennis, men överlag gick träningen skiiiitbra. Jättenöjd med galoppen nu för han är inte lika stark
heller så vi rör oss framåt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0