årets första hopptävling 14/4

denver var jättefin på framridningen, en aning seg till att börja med men sedan släppte det och han blev typ galen på framhoppningen.
Han hoppade av jättefint och var med, först blev det lite knas men det var jag. Sen skärpte vi oss och han bara flög över!

LC:
Kom igång jättefint, fick ursnygga språng dock på 9an (första omhoppningshindret) kom vi lite knas han tog av för långt och jag hängde inte med. Kommer efter i hoppet och när jag tittar upp håller vi på att rida in i ett hinder.
Jag skulle egentligen tatt av till vänster och tagit runt alla hinder men det hann jag ju inte nu när vi höll på att dö.
Jag måste ta den jättesnäva svängen och kommer för långt in, dennis tappar galoppen börjar trava och ett stopp.
Men det var faktiskt ingens fel, men om jag bara hade hängt med hade vi nog gått felfria.
För han hoppade alla hinder jättefint, det blev bara det missförståndet där. Resultat: 4 fel


LB:
På framridningen var han lite seg, men behövdes inte rida fram så länge. Framhoppningen blev helt kaos.
Jag spände mig och ville alldeles för mycket vilket resulterade till lång häst och knashopp.
Men sen lugnade jag ner mig, fick ta av mig jackan så jag kunde andas, tog ett språng på oxern och WOW!
värsta bjässehoppet och det blev jättebra!
Väl inne på banan så travade jag runt honom, kände mig inte lika nervös men dennis blev dock lite.
Han började sega och jag tänke inte nuu!
Vi fick startsignal och han hoppade av suveränt på alla hinder tills han rev 6an, vet faktiskt inte varför för han hoppade av jättefint och det va lagom nära och långt ifrån.
Sen kom kombinationen, det var precis som om han blev rädd om benen efter att ha rivit och stannade 2 gånger. För han blev inte lång eller något eftersom det var en kort kombination och då var han samlad och hade bra spänst men det verkade som om han inte ville. Sen slog jag till honom med spöet på bogen och röt lite sådär så han fattade att han skulle hoppa. Sen hoppade han fint över och tog sista hindret fint.
jättekonstigt att han rev för han brukar aldrig riva, det ska mycket till för att det ska hända så jag vet faktiskt inte vad som hände.  Resultat: 16 fel + tidsfel


Men jag är nöjd ändå, första rundan är jag jättenöjd med även om jag fick 4 fel, men det var ju inte vårat fel så.
LBn är jag mindre nöjd med men nöjd med sprången vi fick till för han har fått sina bakben så fina nu.
Så jag är grymt besviken men tja, det kan inte alltid gå bra. Någon gång måste man få lite motgångar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0